Безпека дорожнього руху, перш за все, залежить від якісної підготовки транспортних засобів до виходу з парку. Організація виходу, повернення машин визначається вимогами Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та Настановою з автомобільної служби.
Командир підрозділу організує, контролює підготовку водіїв і машин для виконання завдання. Підготовка машин проводиться водіями напередодні дня виходу з парку в години, передбачені розпорядком дня для обслуговування автомобільної техніки та безпосередньо перед виходом з парку.
Підготовка до виходу з парку здійснюється під керівництвом командира (старшого техніка) підрозділу або начальника автомобільної служби військової частини. Безпосередньо перед виходом у рейс здійснюється медичний огляд водіїв.
Технічний стан машин повинен відповідати таким вимогам:
машина має бути чистою, справною, відрегульованою, змащеною і заправленою експлуатаційними мате¬ріалами, з номерними і розпізнавальними знаками встановленою зразка;
двигун повинен легко запускатися і стабільно працювати на різних обер¬тах колінчатого вала;
гальма машини повинні давати одночасне повільне гальмування і забез¬печувати зупинку машини на встановленому для певної марки машини гальмівного шляху;
гальмування автомобіля з гідравлічним приводом повинне забезпечуватися при одному натискові па педаль;
вільний хід педалі і важелів керування машиною, а також люфт рульового колеса повинен бути в межах норми;
зчеплення повинно вмикатися повністю, забезпечувати легкість та безшумність перемикання передачі і не повинне пробуксовувати при повністю відпущеній педалі;
під час руху машини не повинно бути ненормального шуму в коробці передач, роздавальній коробці, задніх мостах, а також у головній передачі;
не повинно бути підтікання пального, оливи, охолоджуючої та гальмівної рідин;
всі кріплення повинні бути справними і надійними:
світлотехнічні засоби для нічного водіння і засоби підвищення прохідності повинні бути справними та придатними до використання, інструмент водія заправленим;
шина повинна бути справною, тиск повітря в шинах відповідати нормі;
в акумуляторній батареї щільність і рівень електроліту повинні відповідати нормі;
стоп-сигнал, звуковий сигнал, склоочисник, освітлювальні прилади, сигналізація та контрольні прилади повинні бути справними, відрегульованими.
Безпека дорожнього руху залежить від грамотних, умілих дій основних фігур: водія та старшого машини.
Старший машини призначається із числа офіцерів, прапорщиків, військовослужбовців контрактної служби та сержантів, які знають Правила дорожнього руху і здатні забезпечити безпеку дорожнього руху.
Він несе повну відповідальність за правильне використання машини та зберігання вантажу, а також за дотримання дисципліни всім особовим складом, що знаходиться у машині.
Старшому машини забороняється:
вживати спиртні напої;
відбирати у водія керування машиною та примушувати його до перевищення швидкості або до інших порушені Правил дорожнього руху;
ухилятися від зазначеного маршруту;
використовувати автомобіль з особистою метою;
перевозити в машині сторонніх осіб, що не внесені до шляхового листа;
перевозити особовий склад на необладнаному автомобілі, а також на вантажі.
Старший машини не повинен допускати перевтомлення водія під час керування машиною, відвертати його увагу сторонніми розмовами.
Водій відповідає за збереження машини, що закріплена за ним, постійну її справність і готовність до негайного використання.
Водієві забороняється:
керувати транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння або перебуваючи під впливом наркотичних чи токсичних речовин;
керувати транспортом у хворобливому стані, стані стомлення, а також перебуваючи піл впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції і увагу;
керувати транспортним засобом, не зареєстрованим у військовій інспекції безпеки дорожнього руху гарнізону, без номерного знака або технічного талону з відміткою про проходження технічного огляду;
передавати керування транспортним засобом іншим особам.
Аналіз скоєних дорожньо-транспортних пригод свідчить про те, що їх значна кількість скоюються військовослужбовцями під час експлуатації власного автотранспорту.
Для роботи щодо запобігання дорожньо-транспортних пригод пропонуємо рекомендації власникам особистого транспорту:
1. Водіям особистого транспорту мати при собі та надавати для перевірки на вимогу працівників ДАІ посвідчення водія, реєстраційні документи на автотранспортний засіб, що підтверджують право на його керуванням.
2. Виконувати розпорядження працівників міліції, що надаються в межах їх компетенції, передбаченої чинним законодавством, Правилами дорожнього руху та іншими нормативними актами.
3. Вживати всіх можливих заходів для забезпечення безпечних умов пересування найбільш незахищених учасників дорожнього руху – дітей, інвалідів, велосипедистів і людей похилого віку.
4. Рухатися на транспортному засобі зі швидкістю, яка встановлена Правилами дорожнього руху в цій чи іншій місцевості. Слід пам’ятати, що перебільшення швидкості руху на транспортному засобі завжди веде до дорожньо-транспортної пригоди.
5. У разі вимушеної зупинки зупинити транспортний засіб з правого боку дороги, дотримуючись правил зупинки.
6. Не допускати випадків керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, у хворобливому, втомленому стані, під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також не передавати керування транспортним засобом особі, яка перебуває в такому стані.
7. Перевіряти перед вирушенням у дорогу технічний стан транспортного засобу та стежити за ним у дорозі.
8. Своєчасно подавати транспортний засіб на державний технічний огляд.
9. Під час руху на автомобілі необхідно пристібатися пасами безпеки, а на мотоциклі – застібати мотошолом.
10. Надавати пільгове право для проїзду транспортним засобам із включеними синіми або червоними проблисковими маячками та спеціальними звуковими сигналами.
11. Своєчасно сплачувати державний податок у встановлених законодавством розмірах.
12. Надавати пільгове право руху пішоходу, який знаходиться на пішохідній доріжці. Водій зобов’язаний надати можливість пішоходу безпечно перейти дорогу, вулицю.
13. Вживати заходів щодо збереження чистоти автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів.
Методичний матеріал для проведення гуманітарної підготовки з особовим складом Збройних Сил України на тему: “Основні поняття безпеки особового складу військ. Аналіз небезпек під час виконання завдань військової служби.”
Немає коментарів:
Дописати коментар